Feestdagen - Reisverslag uit Kata, Thailand van douwessan - WaarBenJij.nu Feestdagen - Reisverslag uit Kata, Thailand van douwessan - WaarBenJij.nu

Feestdagen

Door: Douwe en Esther

27 Februari 2007 | Thailand, Kata

Lieve allemaal,

Vorige week waren hier feestdagen in Azie, Chinees nieuwjaar en Brunei national day. En omdat wij ons natuurlijk zoveel mogelijk aan de cultuur aanpassen hebben we het er dan ook flink van genomen. We hebben een lekker weekje Thailand gedaan (Phuket), meer voor het relaxen dan voor het avontuur. Sanne heeft zich er lekker kunnen uitleven op het strand en bij het zwembad, zie de foto’s van de gieter en de nijntjes van zand. In Thailand is veel meer te zien dan alleen de stranden op Phuket maar van alle stranden die we gezien hebben hier in Azie is Phi Phi Leh (van de film “the beach”) toch wel echt de allermooiste. Heel dramatisch die kliffen en dat groene water. Verder kun je heerlijk eten hier. Er zijn maar weinig Nederlanders en verassend veel Scandinaviers, wij vonden het voor de verandering wel eens lekker zo tussen die massa toeristen, alleen eenzame stranden is toch wat saai.

In Brunei gaat ook alles zo zijn gangetje, we rollen langzaam maar zeker in het sociale leventje hier en op het werk gaat het soms tropisch langzaam maar ook zijn er al wat eerste resultaten en afgeronde projecten dus al met al wet een goed gevoel. We zijn ook druk bezig met ons huisje, plannen maken voor een terras achter en de veranda dichtmaken tegen de muskieten. Esther is aktief binnen de Nederlandse vereniging afdeling cabaret en Douwe is lid geworden van de Brunei natural history society.

Tot horens maar weer

Groeten, Douwe, Esther en Sanne

• 27 Februari 2007 - 08:33

Wilma:

Puh Puh e, goh, goh ppffff. Wat een fantastische tocht weer en het ziet er allemaal prachtig uit, bofferds! Zo leer ik ook nog eens wat,want Phi Phi don kende ik echt niet.Maya strand lijkt me best wel beklemmend om daar tussen die hoge rotsen te liggen. Fijn , dat jullie je zo goed kunnen einleben! Het beste en de groetjes.

• 27 Februari 2007 - 10:01

Nynke:

Wauw wat een gavo foto's weer! Hier heeft het zo'n beetje het hele weekend geregend, dus jullie zullen wel begrijpen dat er enigen jaloersie heerst vanuit Nederland ;-)

Groetjes Nynke

• 27 Februari 2007 - 14:02

Debby:

Wat erg om je zo aan te moeten passen aan de andere kultuur (hihi). Mooie foto's weer en wat wordt Sanne al een hele meid! Esther, gaat het met jou goed daar in de hitte?!
    Tot snel maar weer en lekker blijven genieten van al het moois daar!
    Liefs Debby

• 27 Februari 2007 - 16:02

Moeder,:

Lieve kinderen,
    Heerlijk om jullie nieuws te lezen, en zo spannend om te zien, welke foto's er bij staan. Maar daarvoor krijgen jullie van mij een dikke 9!
    Want ja, na die weken volop genieten en knuffelen is het weer even wennen aan de afstand tussen ons.
    Daarom tot spoedig skypes.
    Liefs en dikke kus,Moeder.

• 27 Februari 2007 - 19:42

Sjoerd:

Zeg Douwe zoeken ze daar nog meer werknemers? En wij maar ploeteren hier in de regen. We hopen dat alles goed gaat daar. Het allerbeste!

• 01 Maart 2007 - 11:51

Gerdien:

He ho, hallo,
    Ziet er goed uit allemaal. Maak je niet te druk he, in die hitte, ha ha.
    Ik sta overigens open voor een baan in Brunei, als je wat weet...
    Groeten!

• 08 Maart 2007 - 21:07

Wilma:

Hoi, ik heb net ALLE foto's nog eens doorgekeken. Dat was een leuk avondvullend programma. Dat kun je allemaal niet onthouden, wat jullie in zo'n korte tijd te zien krijgen. Het beste met jullie , doei.

• 01 April 2007 - 15:55

Hiske:

He hoi,
    Gelukkig bekijk ik deze foto's na net twee uurtjes van de zon genoten te hebben genoten op het dakterras en niet zoals de rest van de mensen een maand geleden terwijl het hier zulk vies weer was, dan valt het toch echt wat minder zwaar.
    Lekker om zo even naar Thailand te gaan, doet me weer helemaal denken aan onze reis. Ik krijg meteen weer zin in het lekkere eten daar (of zou dat te maken hebben met het tijdstip en de etensgeuren die RJ in de keuken produceert)....

Groetjes Hiske