Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van douwessan - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van douwessan - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Douwe en Esther

23 November 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Voor de verandering (ahum) waren we er afgelopen week even tussenuit. Dit keer naar Hong Kong. Buiten de stad op Lantau island ligt Hong Kong Disneyland met een paar hotels eromheen, en daar zaten we. Sanne praat ondertussen honderduit en vond Mickey en Mini erg leuk en ook wij vonden het park een groot feest. De rondlopende Disney figuren zijn erg professioneel en krijgen iedereen aan het lachen, je kunt die zoete winkeltjes, kastelen en de glazen assepoesters kitsch vinden maar het is allemaal wel erg mooi gemaakt. Elke avond konden we het vuurwerk bij het sprookjeskasteel zien vanuit de hotelkamer.

Wie naar Hong Kong gaat komt niet onder winkelen uit, veel goedkope electronica, camera’s, telefoons en merkkleding. Er zijn ontzettend grote, drukke en moderne winkelcentra, en dat is iets wat Brunei nou eenmaal niet heeft. Met name rondom de ferry aanlegplaats in Tsim Tsa Tsui en voor de echte koopjes is er Mong Kok, wat verder uit het centrum. Verder nog lekker gewandeld langs de boulevard van de Hong Kong Bay en bovenop de Hong Kong peak, het is hier relatief koel tov Brunei.

De laatste dag zijn we in Po Lin monastry geweest, bekend om het enorme Boeddha beeld en prachtige uitzicht over zee en bergen. De tempel heeft ook veel sfeer met zijn wierrook en het monotone monniken gezang begeleid op drum. Helaas waren we hier te laat om nog te wandelen over de uitgebreide wandelpaden.

Jesse was voor het eerst mee, hij groeit als kool en lacht erg veel maar vliegen vond hij niet zo leuk, dus dat wordt en lange vlucht volgende maand naar Nederland. We hebben daar ontzettend veel zin in, lekker de wanten aan en de mutsen op en korte dagen met lange avonden. We gaan ons nieuwe nichtje bewonderen en ook de kleintjes van een aantal vrienden. We hopen weer veel mensen te zien en gaan ook even in Groningen kijken dit jaar. Het gaat niet lukken om met iedereen af te spreken maar in Juni 2008 komen we ook nog terug en dan zijn we er wat langer.

Over ons leven in Brunei valt niet zo heel veel nieuws te melden behalve misschien dat we iets vaker naar het strand gaan en ook naar Miri (net over de grens in Maleisie), daar moet Douwe nu ook veel voor zijn werk heen, elke dag 4 grensovergangen en 4 tolbruggen, tijdrovend maar wel een ritje door een mooi jungle gebied. We zien de laatste tijd ook wat andere soorten neushoorn vogels, of misschien zagen we ze eerder ook al maar kenden we ze nog niet uit elkaar. We rijden wel eens met zijn allen een rustig jungle weggetje in (Kuala Balai road, welbekend bij Jeroen en Nienke) om naar vogels te kijken en het jungle orkest te horen.

Sanne vind het leuk op de creche en vind andere kinderen best interessant, maar samen met speelgoed spelen is nog een stap te ver, want ze zegt steeds dat de kindjes niets mogen afpakken met name niet van Sanne natuurlijk, andersom heeft ze er iets minder moeite mee. Esther is natuurlijk veel thuis bij Jesse maar ook nog steeds aktief om Nederlandse cabaretiers naar Brunei te halen, Dolf Moed voor kindercabaret en Johan Goosens zijn afgelopen maanden geweest. Dat is dan een hoop gemail en op de dag zelf veel voorbereidingen en sound checks etc. De avond voor de voorstelling gaan we meestal met ze uit eten, altijd gezellig want het zijn vaak bijzondere mensen.

Tot ziens in Nederland zullen we nu maar zeggen en zo niet dan in ieder geval tot mails of skypes.

Groeten uit Brunei

• 24 November 2007 - 15:48

Wilma:

Pohhh, ik zit hier even stil van...
    Leuk om zo veel over jullie te lezen en al die mooie foto's te zien.De post had me net een pakje uit nederland gebracht, van mijn broer de sint. Onder het genot van pepernoten en een glühwein, heb ik de foto's nu al 3 keer door gekeken, hardstikke cool weer, die trip. En wat zien jullie er alle 4 goed uit!
    groetjes vanuit de Ostsee.

• 26 November 2007 - 09:48

Debby:

Nou, jullie hebben ook weer niet stil gezeten. Leuk al die foto's. Wij zijn zo'n tien jaar geleden ook een dagje in Hong Kong geweest (een lange tussenstop op weg naar Australië) en zijn toen ook op de Peak geweest, maar ik kan wel zien, dat het de moeite waard geweest was om er langer te blijven! We kunnen niet wachten om jullie weer te zien en dan eindelijk die mooie zoon van jullie eens in het echt te bewonderen! Tot snel en alvast een hele goede reis (maar we "spreken" elkaar van te voren vast nog wel!
    Liefs Eric, Debby, Lars en Mikaï

• 03 December 2007 - 12:35

Nienke:

Wat een mooie foto's weer. Balen dat Jesse het vliegen niets vond. Hopelijk naar nl beter. Ben benieuwd om hem weer te zien.
    Wat leuk dat jullie de kuale balai road nog wel eens inrijden. Wij hebben goeie herinneringen aan de jungle en de gezelligheid bij jullie thuis.
    Groetjes