Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van douwessan - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van douwessan - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Douwe en Esther

17 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Na bijna een week terug te zijn in Brunei vonden we het weer tijd worden voor een nieuw berichtje en wat foto’s.

Lekker naar Nederland dit keer. Het was de eerste keer dat Jesse voet op Nederlandse bodem heeft gezet, en dat de familie en vrienden hem zagen. Het was voor ons zelf nu een jaar geleden dat we in Nederland waren en we moesten erg wennen aan de kou, we vonden die wit bevroren bomen wel prachtig om te zien. Wat kan de winter toch mooi zijn.

In een kleine 2 weken hebben we heel veel mensen gezien. Met kerst natuurlijk in Nuenen en Eindhoven en bijgepraat met broers, zussen, ouders en neefjes en nichtjes, dat zijn er inmiddels al heel wat. Daarna door heel Nederland heen gereden tot en met ons huis in Groningen en dan weer terug. Het was wel gek om in ons eigen huis te zijn, er was eigenlijk nauwelijks iets veranderd, toch wel even een beetje heimwee.

Met oud en nieuw zijn we gaan feesten in Den Bosch, echt een knalfeest met veel sfeer. Het waren drukke dagen maar we zijn blij dat we bijna iedereen gezien hebben. Na Nederland zijn we nog een weekje heerlijk in Thailand geweest om de jetlag kwijt te raken want die is onze kant uit het lastigst. We zaten in het zuiden dichtbij het stadje Krabi. Erg mooie stranden en bijzonder mooi gevormde karstbergen en gezellig maar niet druk. Naar Thailand willen we zeker weer terug en Krabi is toch echt mooier dan Phuket vonden wij.

Nog een weekje en dan komen er weer vrienden op bezoek. In Panaga pakken we de draad weer op. Ook hier voelen we ons nu thuis. Lekker op de veranda met een boek, beetje badmintonnen in de tuin, mountainbiken op het strand waar de vissers hun netten binnenhalen en de kleintjes achter een bal aanrennen. Esther is nog een dagje naar de Shell geweest met overal en helm in plaats van Douwe, ze hebben er niks van gemerkt.

• 17 Januari 2008 - 14:58

Mem/Oma:

Eindelijk!!!!
    Nieuwe foto's,maar ze zijn de moeite van het wachten waard en roepen de fijnste herinneringen op.Want wat hebben we genoten met z'n allen.
    Liefs mem/oma Boukje.

• 17 Januari 2008 - 18:10

Wilma:

nou, dat is gelijk weer heel wat moois om te zien. Een rijkele beloning voor mij, 3 weken lang iedere dag gekeken of er iets nieuws kwam!Nederland kan inderdaad mooi zijn, zo aan de witte foto's te zien. Maar in Thailand herken ik jullie beter. De foto's van de kinderen ,ook van Mirjam en Peter, vind ik natuurlijk geweldig om te zien. Het beste , veel plezier met jullie bezoek en tot mails.

• 17 Januari 2008 - 19:09

Hiske:

Jullie hebben het getroffen met het weer in Nederland. In Groningen is het nu koud en regenachtig. Leuk dat we elkaar vanmiddag even op de Skype troffen.
    We hadden het over dat Thailand mooi is, dat zie je meteen aan de foto's. Wat een heerlijk en relaxed land!
    Tja en je eigen huis zien... ik kwam vanmorgen met Twan van de winkel en hij liep naar jullie huis in plaats van het onze. Toen ik vertelde wie er woonden, noemde ik spontaan jullie namen en verbeterde mezelf 'met nu wonen er chinezen' :)
    Groetjes Hiske

• 05 Februari 2008 - 20:27

Tim:

Hallo daar. Leuk weer nieuwe foto's en volgens mij hebben jullie nu weer bezoek. Het was gezellig met oud en nieuw (er zijn wat schokkendere foto's beschikbaar volgens mij) en inmiddels is hier Crnaval ook weer vorbij (zonder foto's..Alaaf). Groetjes aan familie Blom.

• 05 Februari 2008 - 20:28

Tim: