Kamperen in Zeeland en weer bezoek - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van douwessan - WaarBenJij.nu Kamperen in Zeeland en weer bezoek - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van douwessan - WaarBenJij.nu

Kamperen in Zeeland en weer bezoek

Door: Douwe en Esther

29 November 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We zijn er maar weer eens tussenuit geweest, het lijkt op onze website wel of we niks anders doen maar vakanties leveren nu eenmaal de meeste foto's op. Ditmaal Nieuw Zeeland, daar zitten we hier 3 keer zo dichtbij als vanuit NL. Het was zeker een van de spectaculairste landen die we gezien hebben. De afwisseling is enorm. Je kunt op het Noordereiland 's ochtends in de sneeuw staan op een vulkaan, 2 uur rijden en dan langs een prachtig strand lopen. Op het Zuidereiland kun je door een tropisch bos naar een pinguin broedplek lopen en 's middags de gletsjers bewonderen om maar wat uitersten te beschrijven. Prachtige dingen gezien en de kinderen hebben genoten, al was dat meer omdat ze lekker buiten konden spelen waar en wanneer ze maar wilden en omdat overal speeltuinen waren. De bijgevoegde foto's vertellen het verhaal.

Inmiddels hebben we bezoek van Esther's ouders, gezellig met de kleinkinderen op de veranda en meteen met de neus in de boter gevallen want er was cabaret. Ernst van der Pasch. Geloof het of niet maar we gaan hier nog meer naar cabaret, muziek en toneel dan we in Nederland ooit gedaan hebben. Leuk nieuwtje is verder ook dat Douwe nu weer overheids approval heeft voor de nieuwe baan na 6 maanden wachten (!), nu 30 pasfoto's inleveren en hele zwik formulieren invullen etc etc. en dan krijgen we weer een stempeltje met eerst een half jaar visum, daarna weer een 18 maanden visum etc etc. We begrijpen nu ook beter hoe buitenlandse werknemers in NL zich soms moeten voelen. Wat een bureaucratie zeg.

• 29 November 2008 - 09:21

Mem/oma:

Wat een prachtige foto's!Inderdaad een indrukwekkend land. Wat hebben jullie véél gezien. En Sanne, zó actief! En Jesse waarom zou jij lopen, als je al een auto en tractor kan besturen.! Jasper en Carien(ben een beetje jaloers)een fijne tijd daar gewenst.Lieve allemaal groeten en kus.
    mem/oma Boukje.

• 30 November 2008 - 08:49

Nienke:

Weer mooie foto's!
    Groetjes

• 30 November 2008 - 10:27

Debby:

Wat een prachtige foto's, om jaloers van te worden! Wat een uitersten.....de kinderen zullen wel genoten hebben van de sneeuw!
    Sterkte met alle bureaucratie en ik ga binnenkort boeken!
    Tot de skype of mail maar weer,
    Liefs Debby en Co

• 30 November 2008 - 12:33

Wilma:

Lieve happy family,
    Inderdaad, de foto's spreken voor zich. Daar kun je voor de computer zittend. in de warme Stube,heerlijk van de mooie natuur en natuurlijk van de leuke kindergezichtjes en een tevreden Esther en Douwe genieten. Viel Spaß mit de Nikolaus, doei.

• 12 December 2008 - 07:22

Wilma:

hoi, wat een gezellige boel daar bij jullie met de sint en piet,waar haal je zo veel oranje ballons vandaan!Wij staan in de startblokken om naar zuid-tirol te gaan. Hopenlijk komen we er binnen ,er is de laatste dagen 2,5 meter sneeuw gevallen. Als ik jullie zo op blote voeten zie lopen, moet ik effe zuchten. Allemaal een prettig kerstfeest gewenst en voor het nieuwe jaar een goede gezondheid.

• 13 Februari 2009 - 05:16

Thom Dieben:

Beste Douwe en Esther,

Allereerst excuses dat we jullie via deze weg benaderen. Ik was op zoek naar contacten in Brunei en belandde zo op jullie blog.

Mijn naam is Thom Dieben en samen met Marjolein Buss en Sophie Alkemade (wij zijn drie studenten aan de Universiteit Maastricht) doe ik mee aan een onderzoeksproject van onze universiteit. Vanaf 15 maart zijn we een week een Brunei voor ons onderzoek. We proberen in contact te komen met Nederlanders die ons kunnen helpen met (praktische) tips voor ons onderzoek straks.

We zouden het geweldig vinden als jullie ons zouden willen helpen. Mijn e-mail adres is t.dieben@researchproject.nl

Vriendelijke groet,

Thom, Marjolein en Sophie