Regentijd en Sinterklaas - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu Regentijd en Sinterklaas - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu

Regentijd en Sinterklaas

Door: Douwe en Esther

23 November 2009 | Brunei, Seria

We zijn alweer bijna aan het einde van 2009. Het is weer regentijd maar dat weerhoudt ons er niet van om dingen te ondernemen. We zijn net, als verjaardagscadeau voor Douwe, een weekendje naar Mulu national park in Maleisië geweest. Erg indrukwekkend met mooie grotten en veel vlinders. De kinderen vonden het geweldig om achter de vlinders aan te rennen en de boottochtjes in de longboat vonden ze ook erg leuk.
Ondertussen komen we ook hier in de sinterklaas stemming, dit weekend was de intocht van sinterklaas en dat was weer helemaal geslaagd. Sint en al zijn pieten kwamen dit jaar bij school aan (de school ligt aan zee, een laag dijkje scheidt de school van het strand. Eerst kwam er een piet op een catamaran en vlak daarna kwamen de andere pieten en sinterklaas aan te paard en lopend, de boot lag ergens op zee en kon niet aanleggen op het strand. In de gymzaal van school werd voor de sint en de pieten gezongen door de verschillende klassen. Sanne en Jesse hebben zich tegoed gedaan aan het strooigoed en Sanne zong de liedjes al bijna allemaal mee. Jesse vond het allemaal wel prima, was niet bang en gaf ook een handje aan sint en piet, net als Sanne.
En dan op 5 december ook pakjesavond natuurlijk. We hebben al een paar keer pepernoten gebakken en die vielen goed in de smaak bij Sanne en Jesse. Ook kijken we regelmatig naar het sinterklaas journaal op tv. En we lezen boekjes over sinterklaas.
De klas van Sanne heeft afgelopen vrijdag een ‘show’ opgevoerd op school voor de andere leerlingen. Ze hebben elke vrijdag een assembly op school, dan komen alle leerlingen bij elkaar in de gymzaal (de kinderen van de onderbouw) en wordt de week doorgenomen, er wordt voor kinderen gezongen die jarig zijn geweest enz.En elke keer doet een klas iets tijdens zo’n assembly En deze keer was dat de klas van Sanne. Ze zong al een aantal dagen nieuwe liedjes, waaronder een Afrikaans liedje, die ze had geleerd voor dat optreden. Tijdens het optreden
We gaan de kerstdagen en oud en nieuw doorbrengen in Perth en omgeving, en daarna komen opa en oma weer gezellig naar Brunei. Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht.

• 23 November 2009 - 15:24

Debby En Co:

Wat een mooi verjaardagscadeau heb je gehad Douwe, naar een heel mooi plekje, zo te zien.
    Bijzonder dat Sint en zijn pieten de tijd hebben gehad om ook jullie te bezoeken. Hopelijk hadden de pieten ook zomerkleding in hun koffer :-)
    Heel veel plezier in Perth. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's en uiteraard weer veel plezier met opa en oma!
    Tot mails/ skypes
    Debby

• 23 November 2009 - 18:14

Mem/oma:

Prachtige foto's,en die filmpjes wat is het weer genieten. Maar jullie zullen wel begrijpen dat bij de vorige serie mijn favoriete filmpje zit en gelukkig staat die er nog op.
    Liefs en kussen, mem/oma.

• 25 November 2009 - 18:57

Hiske:

Hoi allemaal,

Leuk om weer even over jullie belevenissen te lezen.

Groetjes uit een nat Groningen

• 26 November 2009 - 07:59

Wilma:

Wat leuk om al die verhalen te lezen en foto's en filmpjes te zien, een mooi tijdverdrijf als je snachts niet kunt slapen. Na 2 maanden rondreizen zijn we even thuis, van de kleinkinderen en de sinterklaastijd genieten en dan zijn we weer weg. Druk hoor zo een rentnerleven. doei.

• 28 Januari 2010 - 11:35

Wilma:

zo, nu willen we wel eens wat van Perth zien en van het bezoek van oma en opa natuurlijk. Hier is het bitterkoud en handschoenen, mutsen en dassen weertje. groetjes.