Leuke weekendjes - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu Leuke weekendjes - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu

Leuke weekendjes

Door: Douwe en Esther

16 April 2007 | Brunei, Bandar Seri Begawan

Hallo lieve allemaal,

Het is weer even geleden en werd dus weer eens tijd voor een berichtje van ons. De afgelopen weken hebben we een paar uitstapjes in de weekends gedaan. We zijn 3 weken geleden een dagje naar Miri geweest waar we op meubeljacht gingen. We hebben op de boat club van Miri die heel mooi aan zee gelegen is lekker geluncht.

En vorig weekend was Douwe met een paar collega's naar de Formule 1 in Kuala Lumpur en dat was erg leuk geweest. Sanne en ik waren dat paasweekend gewoon lekker thuisgebleven, maar volgend jaar gaan we met zijn allen, wij shoppen en Douwe naar snelle auto's kijken.

De foto's van de bloemen en vogels zijn in onze tuin gemaakt, daar zitten we de laatste tijd weer wat vaker. Onze veranda is nu muskieten vrij gemaakt met gaas.

En twee weken geleden zijn we weer naar het empire hotel geweest. We zijn van zaterdag tot en met maandag gegaan, zodat we mijn verjaardag daar ook lekker konden vieren. We hebben heerlijk gezwommen en geluierd. Sanne is echt een waterratje, ze komt na ruim een uur onder veel protest het water uit. Maar met de emmertjes en schepjes spelen vindt ze dan toch ook wel leuk. Het was een hele leuke verjaardag.

Ondertussen hebben we hier de oranjemarkt gehad waar nederlandse kinderen speelgoed of iets lekkers verkochten. Dat was een gezellig sfeertje.
En afgelopen vrijdag hadden we de dutch night, een groot feest dat jaarlijks wordt georganiseerd door de nederlandse vereniging. Dit jaar was het thema pirates of the south chinese sea, en dus was iedereen verkleed, erg gezellig en ene goede band dus lekker gedanst. Ook leuk was dat er heerlijke nederlandse kroketten werden geserveerd, die schalen waren binnen een paar minuten leeg.Traditioneel is het kinderfeest in het zelfde weekend als de Dutch night, en dat was dus gisteren. Sanne vond het erg leuk ze heeft anderhalf uur in het kinderbadje gezeten en visjes gevangen in het badje daarnaast, ze heeft zich prima vermaakt. En een paar poffertjes gingen er ook wel in.Er was nog veel meer te doen, maar dat is misschien meer geschikt voor als ze wat ouder is, dat zien we volgend jaar wel weer.

Nu nog iets minder dan 2 weken en dan komen opa en oma hier, daar kijken we naar uit.

Heel veel groetjes uit Brunei van
Douwe, Esther en Sanne

• 17 April 2007 - 08:00

Robin De Laet:

Hey hallo ex buren!

Hoe is het leven in Brunei?
    Ik mis het relaxte leventje van daar alwel hoor! Hier moet ik ineens aan het werk enzo.. Voelt beetje onnatuurlijk aan... Haha neej dat is dan een grapje natuurlijk!

Nog heel veel plezier!

Groeten
    Robin de Laet

• 17 April 2007 - 11:20

Debby:

Wat heerlijk dat jullie nu ook in de tuin kunnen genieten! En aan de bloemen en vogels te zien is dat geen straf! Wat zal Sanne haar ogen uitkijken!
    Ik blijf me verbazen over de geweldige dingen die jullie in de weekenden kunnen doen! Heerlijk, zo'n weekendje weg met je verjaardag, voel je je toch nog een beetje jarig zo ver van "huis" als je zo lekker verwend wordt, toch?!
    De groetjes weer en tot mails/skypes
    Liefs Debby

• 19 April 2007 - 06:06

Wilma:

Hallo, daar zijn we weer, vanuit de Baltic see!De telekom was supersnel, zodat ik gelijk al de 1ste dag weer van jullie geweldige foto's kan genieten en een leuk verhaal kan lezen. Fijn dat het goed met jullie gaat. Hier is het koud, maar daarvoor wel een gezondere lucht als in dat stikkige zuiden, nou ja went wel. Je ziet er goed uit Esther, fijn!

• 22 April 2007 - 19:34

Oma.:

Wat hebben jullie toch een prachtige
    bloemen in de voortuin.
    Maar de mooiste bloem vind ik toch
    dat kleine meisje met die gele
    zwembandjes!
    Of ben ik bevooroordeeld hierin.
    Liefs Oma Boukje.

• 25 April 2007 - 19:57

Tim&Syl:

Weer leuke foto's hoor. Beetje dezelfde hobbies he, fietsen en zwemmen, weekendjes weg. Maar ja aan de andere kant hebben jullie wel weer lekker weer moet je maar denken.

Groetjes

• 02 Mei 2007 - 13:19

Debby:

leuke foto's van jullie oranje gevoel aan de andere kant van de wereld!
    groetjes uit Zwitserland

• 07 Mei 2007 - 07:47

Rics:

Hoi Douwe, Ester en Sanne,
    Via Jitze Jan deze site gekregen. Ziet er leuk uit. Goed te horen dat alles prima met jullie gaat. Aan de bloemen af te zien wonen en leven jullie erg mooi. Een beetje F1 kijken een beetje vacantie daar. Klinkt allemaal idilisch. Heel veel plezier. We hopen jullie weer snel te zien in NL.

Gr., Rics en Cécile

• 08 Mei 2007 - 09:17

Wilma:

echt hollands, echt oranje, leuk hoor.
    veel plezier met oma Carien en opa Jasper, groetjes voor allemaal van John en Wilma.

• 13 Mei 2007 - 19:49

Wilma:

Zijn oma en opa er al? Wij zijn erg benieuwd hoe het die 2 daar bij jullie bevalt en willen foto's zien!!!!!!