Nederland - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu Nederland - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu

Nederland

Door: Douwe en Esther

14 Juni 2009 | Brunei, Seria

Hallo allemaal, we hebben een fantastisch verblijf in Nederland achter de rug. Hoe leuk Brunei ook is, we blijven toch Nederland als thuis voelen en er kan weinig op tegen de lente in Nederland met al je familie en vrienden om je heen.

Na een aantal dagen Eindhoven acclimatiseren begon het meteen goed met een familie weekend van Esther in Limburg, echt een prachtige kampeerboerderij met speelweide en ook wat dieren. Sanne kreeg niet genoeg van het geitje en het geitje niet genoeg van alle bladeren die het van Sanne kreeg. Jesse mocht op de skelter van Sven en vond ook de konijnen helemaal te gek. Daarna zijn we doorgereden naar Groningen om onze buren op te zoeken, ons huis was toen nog net een laatste weekje verhuurd jammer genoeg anders hadden we er graag even binnen gekeken. 'S avond bij goede vrienden in Annen overnacht waar het dorpsfeest in volle gang was en daarna nog meer vrienden opgezocht in Groningen.

Nu oppas bij opa en oma's beschikbaar was zijn we er ook even met zijn tweetjes tussenuit geweest. En wel met de trein naar Budapest. Een belevenis zo'n nachttrein, erg ontspannen en daarna uitgerust het mooie Buda en Pest aan de Donau verkennen. Reisgids minimaal open gehad en weinig foto's genomen maar des te meer genieten en de stad in je opnemen. We hebben bijna alles gelopen dat blijft de beste manier om een stad te bekijken.

Het volgende weekend wat het familieweekend van Douwe en met speeltuin, kinderboerderij, pannekoeken eten, dierentuin kon dat natuurlijk niet stuk. De kinderen en wij hebben er echt van genoten.

De laatste week hadden we nog een hoop afspraken op de avonden en het laatste weekend als klap op de vuurpijl een zeilweekend in Friesland, een traditie van al heel wat jaren weer opgepakt, die houden we er zeker in voor volgende jaren. Sanne heeft voor het eerst gezeild en ze vond het maar wat leuk.

Toen de laatste dagen nog wat typisch Nederlandse lekkernijen ingeslagen voor de luchtvracht die we straks weer laten opsturen en een beetje koffers pakken en relaxen.

Het waren veel afspraken en soms wat druk maar we zouden het niet anders willen, het was weer super. Iedereen enorm bedankt voor de gastvrijheid en zeker tot ziens.

groeten, Douwe, Esther, Sanne, Jesse

• 14 Juni 2009 - 10:48

(O)pa (O)ma Nuenen:

Leuk om, behalve wat wij meegemaakt hebben, ook het andere te zien (devriesjes, Budapest, zeilen)

• 14 Juni 2009 - 12:36

Mem/oma Boukje:

Het plezier straalt er af!!!!!!! En met de herinnering aan al die fijne momenten samen, kunnen we er weer even tegen.

• 14 Juni 2009 - 18:56

Debby En De Rest:

Wat hebben jullie het druk gehad in Nederland, maar wat ziet het er gezellig uit! Leuk ook om de (bekende) plaatjes van Budapest te zien. Heerlijk dat jullie iedereen weer hebben kunnen zien. Wij moeten nog een paar weekjes wachten en dan gaan wij ook een paar drukke weken in Nederland tegemoet!
    Geniet nog even lekker na.
    Liefs Eric, Debby, Lars en Mikaï

• 14 Juni 2009 - 21:05

Wilma:

wat hebben Sanne en Jesse een hoop te verwerken.Zo veel hebben jullie met familie en vrienden gedaan, echt gezellig om dat allemaal te zien. We vinden het zo leuk, dat we op deze manier ook nog een beetje wat meekrijgen van jullie leven. We wensen weer een goede start in Brunei. groetjes.

• 15 Juni 2009 - 10:48

Patrick:

Wat een geweldige foto, daar op het terrasje in Heeg. Zo ontspannen als je er uitziet ondanks al die drukte. M.n. de kerktoren steekt mooi af.

Het was erg goed! Zullen e.e.a. volgend jaar maar vast gaan leggen, dan kunnen wij er vanuit Istanbul rekening mee houden!
    CU