Vakantie in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van douwessan - WaarBenJij.nu Vakantie in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van douwessan - WaarBenJij.nu

Vakantie in Australie

Door: Douwe en Esther

28 Oktober 2006 | Australië, Sydney

Met op de achtergrond het geluid van een flinke regenbui hier weer een berichtje van ons. We zijn gisteren weer teruggekomen uit Australie waar we bijna 2 weken zijn geweest. We hebben voor het eerst in weken weer jassen en truien aangehad, maar we vonden het heerlijk dat het niet zo heet was als in Brunei.
Australie is een mooi land en de mensen zijn erg vriendelijk, "no worries" zeggen ze allemaal. We hebben een auto gehuurd en zijn vanuit Sydney rond gaan rijden. Eerst naar de blue mountains ten westen van Sydney. Mooi gebied en we hebben lekker gewandeld. Het weer was er niet zo geweldig we vonden het er zelfs koud.

We zijn toen afgezakt naar de South coast, hele mooie stranden en prachtige vogels gezien. Er zijn hier net zoveel papegaaien en kakatoes als er bij ons mussen zitten. De Australiers snapten niet dat wij ze stonden te fotograferen. Nog verder naar het zuiden kwamen we in het plaatsje Eden en het deed zijn naam eer aan, hele mooie stranden en parken. Het meest indrukwekkende vonden we de walvis safari (zie foto's, we hadden echt super veel geluk met klikken).

Halverwege de vakantie zijn we teruggereden via de "snowy" mountains, maar de sneeuw was al weg (het werd al echt lente, beetje gek idee in Oktober). Hier hebben we veel kangaroos gezien, koala's zijn helaas bijna niet meer in het wild te zien en toen hebben we maar een dierenpark bezocht, Sanne vond het geweldig. Ze heeft weer heel veel geleerd en op een gegeven moment in een hotel met een tuin ging ze op een ochtend zomaar ineens staan, toen ze onze enthousiaste reacties hoorde ging ze meteen weer verbaasd zitten.

Kortom een heerlijke vakantie. Ons volgende uitstapje zal naar Nederland zijn in December, daar hebben we heel veel zin in.

Groeten allemaal en tot ziens,

Douwe, Esther en Sanne

• 28 Oktober 2006 - 06:12

Wilma:

Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn aangekomen. Ik heb met plezier het vakantie bericht gelezen en genoten van de prachtige foto's.Die shellfoto is het einde.Maar zo te lezen, moeten jullie noch wel een keertje terrug hoor naar Australie, als je al zo zo dicht in de buurt bent.Wij zijn koffer aan het pakken, om naar nederland te gaan en jammergenoeg zien we deze keer oma verplanke niet. We wensen jullie heel veel plezier met jullie 1ste bezoeksters. doei.

• 28 Oktober 2006 - 09:21

Oscar En Sandra:

Hoi Douwe en Esther,
    Mooie foto's van Australie, die walvissen zo dichtbij, echt indrukwekkend! En zo pik je toch nog een beetje de seizoenen mee, lente in Australie, dadelijk de winter in Nederland. Laat maar weten wanneer jullie in de buurt zijn, dan spreken we iets af.
    Groetjes, Oscar en Sandra.

• 28 Oktober 2006 - 13:57

Nynke:

Wat gaaf zeg!!!!!

• 28 Oktober 2006 - 14:10

Eric, Debby En Kids:

Wauw, wat een ontzettend mooie foto's weer! Heerlijk om ook bekende kiekjes voor ons te zien! Het is zo'n mooi land....(ben wel jaloers hoor! Zou er graag nog eens terug willen) Nu je er toch dicht bij bent, kun je misschien nog eens terug gaan en het noorden bij Darwin bezoeken, is ook erg de moeite waard! De foto's van de walvissen zijn erg gaaf! Wat goed dat jullie net in de goede tijd daarvoor daar zaten. Lijkt me erg indrukwekkend om van die enorme beesten langs te zien zwemmen. Heb je de kookaburra ook gehoord? Die maakt zo'n apart geluid!
    Ik zie dat jullie een rugdrager hebben voor Sanne! Wij hebben er ook een aangeschaft voor Lars en zodra Mikai 9 maanden is, staat er voor hem ook een klaar. Kunnen we weer wat "echter" hiken....
    Geniet nog maar even lekker na van jullie mooie avontuur weer, waar gaat de volgende trip heen?
    We zijn benieuwd....
    Heel veel liefs weer vanuit Basel.

• 28 Oktober 2006 - 14:22

Ria & Leo:

Elke dag hebben we jullie site bekeken, op zoek naar jullie ervaringen. Zo te zien was het wel weer de moeite waard. Mooie kiekjes. Ik hoop niet dat wij straks truien nodig zijn....

• 29 Oktober 2006 - 06:53

Wilma:

leuke foto van Sanne en haar graafwerk, wat zullen de oma's genieten volgende week!!

• 31 Oktober 2006 - 21:28

Sjoerd:

Wow dat ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Zo te zien hebben jullie een goede vakantie gehad. Hier gaat alles prima. Met Imke gaat het uitstekend. Ik had gehoopt dat ik in het najaar nog lekker kon surfen maar het zat niet echt mee met de wind. De komende dagen wordt het kouder en wordt de eerste nachtvorst voorspeld, dan zal het wel snel afgelopen zijn met de surfmogelijkheden. Inmiddels ben ik weer begonnen met schaatsen. ik heb me aangesloten bij een clubje "gevorderden" waarbij ook nog wat les wordt gegeven. Inmiddels de eerste keer achter de rug en dat beviel goed. Ik hoop dat ik jullie nog kan zien tijdens de kerstvakantie (wordt lastig want wij zijn dan op wintersport) groeten Sjoerd

• 06 November 2006 - 09:09

Wilma:

Halloooo, ik kan weer voor de computer zitten! Terrug van een blitz bezoek uit ons kikkerlandje!Zoals altijd was het daar erg gezellig, maar wel koud en de Sint zit er ook aan te komen, leuke tijd blijft dat toch! Nu ben ik ontzettend benieuwd of de oma's goed aangekomen zijn en daar wil ik ook wel foto's van zien!!!!!Een dikke omhelzing van ons 2, doei.