Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van douwessan - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van douwessan - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Douwe en Esther

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Iedereen allereerst de beste wensen, helaas voor mij zitten de familibezoekjes erop, Esther en Sanne zijn nog in Nederland en komen eind Januari weer terug, hopelijk krijgen ze nog wat sneeuw te zien. Ik kon het niet laten even een foto van Sanne in (Jasmijn's) winterjas erbij te doen, die zullen we wel niet vaak maken denk ik.

Onderweg naar huis heb ik een tussenstop gemaakt in Dubai in de verenigde arabische emiraten. Je ziet daar de meest gekke gebouwen. Ze bouwen er nu een van >900 meter die de hoogste te wereld moet worden en blijven, de constructie is als lego je kunt er zo nog een 100 meter bovenopzetten. Het kan niet gek genoeg: een winkelcentrum met indoor skibaan (in de woestijn!). Had ik toch nog kunnen skieen dit jaar.

Wel jammer dat het er op de meeste plekken als een grote bouwput uitziet. Tijdens de rondrit die ik gedaan heb werd ik wel wat moe van the biggest, the highest, the most expensive, bla bla, 7 star, 8th world wonder bla bla bla. Dubai bestaat voor 80% uit immigranten, toch is er zeker nog wat van de Arabische sfeer over, zoals een terrasje met waterpijp, traditionele markten, en oude dhow vrachtschepen.

Dus voor de reizigers doelgroep van deze site (heeft deze site doelgroepen?) ik vond de tussenstop echt de moeite waard. De foto van Sanne heb ik er natuurlijk bijgedaan voor de Sanne doelgroep want ik denk dat dat de grootste doelgroep is eigenlijk.

Groeten en tot mails/horens.

  • 06 Januari 2007 - 13:09

    Esther En Sanne:

    Leuk om zo toch nog even iets van Dubai te zien. En over 3 weken zijn wij weer in Brunei.

  • 06 Januari 2007 - 17:08

    Oscar En Sandra:

    Hoi Douwe,

    Ook nog een gelukkig nieuwjaar gewenst, ook voor Esther en Sanne, maar die zien we binnenkort nog wel een keer. Decadent landje met al die hoge torenflats en flisende auto's. Gelukkig dat je even bij kon komen met een waterpijpje...

    Groetjes, Oscar en Sandra

  • 06 Januari 2007 - 20:42

    Debby:

    He Douwe
    Nog een heel gelukkig 2007 gewenst, met mooie uitstapjes en reisjes! Ik zie dat je het op het terrasje er even lekker van genomen hebt zo zonder vrouw en kind (hihi). Wel raar voor je, denk ik, zo in Brunei alleen zonder Esther en Sanne.
    En Esther....tot vrijdag! Wat heerlijk dat we tegelijkertijd in Nederland zijn; kunnen we heerlijk bijkletsen in ons oude vertrouwde Nuenen (of all places!)
    Liefs Debby

  • 06 Januari 2007 - 23:10

    Wilma:

    ik behoor dus tot de 2de "doelgroep" en ik vind dat er te weinig foto's voor deze groep bij zitten.Verder vind ik het wel cool, dat je zoveel als mogelijk profiteerd van al je heen en weer reisen.Groetjes, ook aan het thuisfront.

  • 07 Januari 2007 - 12:35

    Mem,:

    Lieve Douwe, Gelukkig is er jullie site,en de skype mogelijkheid,want na alle gezelligheid en drukte van de laatste weken, begin ik nu enige afkickverschijnselen te vertonen,ondanks dat Esther en Sanne nog zo dicht in de buurt zijn.
    Liefs Mem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2011

Jesse 4 jaar

05 Juni 2011

Dagje weg in Brunei

30 Augustus 2010

Highlands and Islands

01 Augustus 2010

Jesse 3 jaar

07 Juni 2010

NL 2010

Actief sinds 31 Aug. 2006
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 84332

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: