De hoogste tijd - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu De hoogste tijd - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu

De hoogste tijd

Door: Douwe en Esther

27 Februari 2009 | Brunei, Seria

Hallo allemaal,

Het is alweer een maand of 3 geleden dat we een bericht en nieuwe foto’s op de site hebben gezet, dus de hoogste tijd.
We hebben onze eerste oud en nieuw hier in Brunei gevierd met Ines en Amelie en hun papa en mama. Zij wonen nog niet zolang in Brunei, maar wel heel dichtbij ons en dat is dus heel leuk voor Sanne.
Sanne heeft ondertussen peuterzwemles en vindt dat leuk maar wel een beetje eng zonder zwembandjes. Na de les wil ze die dan ook snel weer om. Jesse loopt aan 1 handje en geniet ervan als we gaan fietsen. Maar helemaal als we met de auto weggaan. Hij kan zodra hij het woord auto hoort niet wachten en wil dat meteen in de auto, wat natuurlijk niet altijd kan, en dan wordt meneer heel driftig. Hij heeft ondertussen zijn woordenschat uitgbreid met een paar engelse woorden zoals ‘airco en car’, en een aantal nederlandse woorden. Favoriete woorden zijn ‘koek, auto, aan, uit, bal, beer, nee. Jesse kan heel goed nee schudden als je vraagt of hij naar bed gaat en als hij de woorden melk of koek hoort vliegt ie naar de keuken en gaat jengelen todat hij het krijgt.

Sanne heeft af en toe een zoals dat hier genoemd wordt ‘play date’. Er zijn een aantal kindjes waar ze leuk mee speelt, en ze heeft het er maar steeds over dat ze graag 4 wil zijn en dan naar groep 1 mag. Ze vraagt vaak wanneer dat dan is. Ook zit ze heel erg in de ‘waarom fase’, best vermoeiend soms. Sanne heeft van oma Carien een hele mooie prinsessenjurk gekregen en is daar apetrots op. Ze wil hem het liefste de hele dag en nacht aan maar dat kan natuurlijk niet. Ze ging laatst in haar jurk mee naar de supermarkt en liep helemaal te stralen als de mensen naar haar keken. Ook spreekt ze ondertussen al een aardig woordje engels, ze kan al echt gesprekjes voeren,.

En met Douwe en mij gaat het ook allemaal goed. Douwe is per 1 januari begonnen in zijn nieuwe baan en dat bevalt goed. Ik ben ook een paar uur per week aan het werk bij een paar gezinnen die ondersteuning willen voor hun kind. Zo kom ik bij 1 gezin met een meisje van 3 die een spraak achterstand heeft, eigenlijk zou ze wekelijks een paar uur logopedie moeten hebben maar de enige logopediste in deze regio heeft het ontzettend druk. Dus ouders hebben mij gevraagd om met hun dochter oefeningen te doen, want met haar ouders wil ze dat niet doen. En een ander jongetje heeft een autistische stoornis en daar kom ik 2 keer per week om activiteiten met hem te doen om zijn ontwikkeling te stimuleren. Allemaal erg leuk en ik ben blij dat ik weer een beetje kan werken.

Afgelopen weekend hebben we meegeholpen met een ‘beach clean up. Die worden af en toe georganiseerd en dat is ook hard nodig, wat een rotzooi gooien mensen hier op het strand zeg, echt niet normaal. Maar dat is niet alleen zo op het strand helaas ook langs de weg gooien mensen hun afval, soms zie je ze het autoraam opendoen en gooien ze van alles naar buiten. Dit gebeurt natuurlijk niet alleen in Brunei maar het is op de een of andere manier wel veel meer zichtbaar hier.

Nog 2 weken en dan hebben we een weekje vakantie in Thailand met Patrick, Ilonka en Bente en dan in mei lekker naar Nederland voor ruim 3 weken. Maar eerst in mei nog het jaarlijkse feest ‘dutch night en het kinderfeest’. Dus weer allemaal leuke dingen in het vooruitzicht.
Dat was het dan wel weer even voor nu. Na onze vakantie in Thailand en dutch night is er vast wel weer genoeg te vertellen voor een nieuw bericht.

Heel veel lieve groetjes van ons viertjes.

• 27 Februari 2009 - 14:08

Eric, Debby En Kids:

Hoi allemaal,

Leuk om weer een berichtje van jullie te lezen en foto's te zien! Wat leuk voor je, Esther, dat je weer wat kunt werken!
    En ik kan wel begrijpen dat Sanne die jurk altijd aan wil! Wat een pracht exemplaar, wat een geluk met zo'n handige oma!
    Heel veel plezier in Thailand en de Dutch Night!
    En nu geen 3 maanden meer wachten met een berichtje hoor! :-)
    Liefs Eric, Debby, Lars en Mikaï

• 28 Februari 2009 - 07:19

Wilma:

Hallo, hallo , hé wat een verrassing, een nieuw bericht.Leuk dat je zoveel over de kinderen verteld, gezellig om te lezen. En allemaal foto's van jullie 2 schatten, heerlijk om naar te kijken,wat een mooi stel, daar kunnen jullie trots op zijn. Groetjes uit Kiel.

• 28 Februari 2009 - 17:51

Mem/oma:

Wat een verrassing, nieuwe foto's op jullie site. Ja, daar moeten we het hier voorlopig van hebben, ook al skypen we regelmatig, en komt Mei steeds dichterbij! Lieverds bedankt en tot skypes, mem/oma

• 01 Maart 2009 - 16:54

Hiske:

Hey hoi,

Wat leuk om even een update te lezen van hoe het bij juullie gaat en te zien hoe de kids zijn gegroeid. Ook leuk om jullie op de foto te zien hoor...

Groetjes vanuit de Klooslaan

• 19 Maart 2009 - 21:33

Martine Nieuwold:

Halle allemaal,
    Wat leuk om een stukje van jullie te lezen. Zo te horen gaat alles wel naar jullie zin en komen jullei nog lang niet terug...
    Wat een mooie foto's ook van de kids en die Jesse met een bos krullen!! Prachtig!!

Hier ook alles ok! Kids worden groot. Tijmen inmiddels al 6 jr en Mirthe 3,5jr. Nog even en dan gaat ook zij naar school.....

Over 2 maand begin ik met mijn nieuwe baan (leidinggevende op KDV)
    Heb er echt veel zin in!

De groetjes en ben benieuwd naar jullie volgende foto's.....verhalen!!
    Groetjes vanuit Groningen!!
    Martine en CO