Sinterklaas en Auto's - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu Sinterklaas en Auto's - Reisverslag uit Seria, Brunei van douwessan - WaarBenJij.nu

Sinterklaas en Auto's

Door: Douwe en Esther

04 December 2006 | Brunei, Seria

Hoewel de meesten van jullie het morgen misschien zullen vieren, hadden wij dit weekend Sinterklaas. Veel respect voor de Sint en Pieten met hun winterse pakken in de tropen. Alle kinderen vonden het prachtig. Sanne vond het ook leuk, met name de pepernoten, ze heeft nauwelijks naar de Sint gekeken, alleen maar naar dat pepernootje rechtsonder in beeld.

Ze heeft al veel met de kadootjes gespeeld, een mooie loopauto, model flintstone coupe en dvd's van de teletubbies en hondje dribbel. Ze gaat nu regelmatig bij de tv staan wijzend met een vingertje, woef, waf? Lastig om dan niet altijd maar de tv aan te zetten want als het aan haar ligt kijkt ze de hele dag.

Pappa heeft ook een auto gekregen van mamma en is bijna net zo blij als Sanne, een a8 4.2 quattro kun je dan ook alleen in Brunei rijden. Deze is van de sultan geweest. Wel bijzonder, maar ook weer niet zo heel erg, als je bedenkt dat die meer dan 500 auto's heeft. De auto moet nog gepimpt worden geinspireerd door MTV. Zie bijgevoegd de eerste studie van velgtypen. Ik heb ook nog schokkende kleurenstudies maar die zijn niet voor gevoelige kijkers (ooit een gele audi gezien?).

Zo de verhuizing zit er nu bijna helemaal op we hebben de laatste schilderijtjes opgehangen en we gaan nog wat recente foto's inlijsten. De gordijnen hangen inmiddels (met stofadvies van de oma's) en de laatste doos is uitgepakt (alleen nog niet weggegooid, Sanne woont er halve dagen in). De tuin is ook aardig op orde maar we weten nog niet goed wat we met die lap grond moeten doen, we komen meestal niet verder dan de veranda waar je zo heerlijk naar de vogels en eekhoorntjes kunt kijken, voorlopig gaan we ook even geen weekendjes weg, eerst eens lekker van ons huis genieten. Natuurlijk wel naar Nederland met Kerst en Oud en Nieuw.

Trouwens ik ben net nog in Nederland geweest voor een bliksembezoek aan de NAM en ik heb eindelijk weer eens bomen zonder bladeren gezien en een jas gedragen en van een echte Nederlandse maaltijd kunnen genieten!

Tot ziens (in Nederland?) en een hele fijne Sinterklaas gewenst.

• 04 December 2006 - 20:32

Wilma:

Wat een gezellig lang verhaal met leuke foto's erbij. We hebben er weer met plezier naar gekeken.Wat kennen jullie daar al veel mensen, lijkt me een leuke club hoor.Wat betreft die boerenkool; dat kunnen we ons helemaal voorstellen, vooral de worst die erbij hoort!Enne die auto, tja .. mag mama nu die andere hebben? Die vind ik eigenlijk wel mooier.Tot hoors, doei.

• 05 December 2006 - 14:42

Gerdien:

Ha die essandouw,
    Ziet er knus uit hoor, sint in de tropen! Wij hebben het ook van het weekend gevierd, altijd weer geinig. Vandaag kwam Sint ook op school. Ook leuk, maar wel druk hoor, ben nu behoorlijk afgedraaid.
    Hé Eps, ik kreeg van mijn moeder een oranje dekbedhoes, die ze van jouw moeder had gekregen die het weer van jou had met de mededeling dat het voor mij was. Snap je nog? Waar heb ik die aan te danken dan? Ik vind 'm supercool oranje, dat wel!
    Nou, op naar de kerst en veel plezier met de auto (mag jij er ook inrijden..?)
    Gerdien

• 06 December 2006 - 21:43

Hiske:

He Douwe, Esther en Sanne,
    Wat leuk om zo toch elke keer even te zien hoe het bij jullie gaat. Hier hebben we Sinterklaas nog niet echt gevierd, wel hebben we liedjes gezongen uit het Sinterklaasboek dat Twan heeft gekregen. Hij lacht er vrolijk om als we voor hem zingen. Op de creche heeft hij z'n ogen uitgekeken toen Sinterklaas met twee zwarte pieten op de groep kwam.
    Groetjes Hiske

• 10 December 2006 - 22:25

Wilma:

Hoi, het ziet er zo leeg uit hier. Hebben jullie toch zo je best gedaan,om een lang verhaal te brengen .De mensen zullen wel kijken, denk ik, want het is hardstikke leuk om te zien hoe het met jullie gaat. Maar ze vergeten allemaal wat voor jullie te schrijven.Zo een drukte ook in holland, eerst de Sint en die is koud weg, komt de kerstman om de hoek kijken. Ben je al koffers aan het pakken Esther, of heb je nog een beetje tijd? Als het zo door gaat, met het weer, kun je wel gerust je zwempak meenemen, doei.

• 02 Januari 2007 - 21:05

Ingrid Timmermans:

Leuk zeg alle foto's en berichtjes op deze webpagina. Vooral de foto's heel herkenbaar voor ons. Leuk om e.e.a. weer terug te zien op foto's. Jullie hebben zo te zien al heel wat ondernomen! Veel succes, geluk en gezondheid toegewenst voor 2007.

• 02 Januari 2007 - 23:20

Wilma:

Hallo allemaal, even wennen,het ziet er hier een beetje anders uit.Of ligt dat aan mijn computer? Gaat alles goed in nederland, het is er wel nat he? We hadden zoveel familie plichten te plegen, dat er geen tijd voor nuenen over bleef. Geniet nog van je vakantie Esther, doei